
Dominika – założycielka i pomysłodawczyni szkoły, dyrektor, wychowawczyni klasy 8
Od 8 lat prowadzę Turkusową Szkołę. To 3 etap mojego życia zawodowego. Wcześniej pracowałam jako redaktor mody i stylistka w magazynach kobiecych i reklamie, potem przez 10 lat edukowałam ludzi jako dietetyk medycyny chińskiej – www.taozdrowia.pl, teraz głównie zajmuję się szkołą. Tworzymy miejsce, w którym nie tylko chodzi o naukę. Jest to miejsce dorastania, kształtowania i rozwoju osobistego i duchowego młodych ludzi. Mam dwójkę cudownych dzieci: Antka 19 lat i Tolę – lat 15. Od lat interesuję się rozwojem duchowym, w szczególności poziomami świadomości Hawkinsa. Jestem absolwentką Szkoły Swiadomości Eli Starko oraz Szkoły Uzdrowień Karmicznych Bogusi Sowińskiej.
Monika – wicedyrektor, uczy angielskiego, wychowawczyni klasy 7
Prywatnie mama Alberta lat 14, pasjonatka gier planszowych i ogrodnictwa. Uczy też języka angielskiego. Doświadczenie zdobywała pracując z dziećmi i dorosłymi w różnym wieku. Była lektorem, metodykiem i właścicielem w jednej z uznanych franczyzowych szkół języka angielskiego dla Dzieci. Ukończyła szereg szkoleń m.in. NVC, prowadzenia zajęć metodą sensoryczną, używania nowinek technicznych w nauce języka, zarządzania czasem na lekcji. Dzieci widzi sercem, pomagając im w odnajdywaniu siebie i swojej drogi.


Ewa – wychowawczyni klasy montessori 1-2-3 oraz 4 uczy biologii i geografii w kl. 4,5 i 6
Historyczka sztuki, nauczycielka Montessori, autorka dwóch książek popularnonaukowych o sztuce: “Historia malarstwa” i “Cuda architektury”. Pasjonatka fotografii, przyrody, którą ją inspiruje i uspokaja, oraz kotów :). Uwielbia street art i kino studyjne.
Przyjaciółka dzieci. Swoją pracę opiera na budowaniu bezpiecznej relacji oraz patrzeniu przez pryzmat emocji i potrzeb. Ważne jest dla niej poszanowanie autonomii dzieci, ich wolności i wspieranie samodzielności.
Prywatnie jest mamą 14 latka.
Dominik Jankowski – drugi wychowawca klasy Montessori 1-2-3, uczy matematyki w klasie 4 i 5
Uczę się całe życie i czuję wielkie spełnienie móc uczyć innych. Stale poszukuję balansu i inspiracji, by dzielić się sobą z innymi. Żyję by doświadczać – stale w ruchu poszerzając poznane dotąd horyzonty. W Turkusowej przede wszystkim liczą się dla mnie relacje oraz otwartość, która z nich płynie.
Uczenie jest dla mnie medium dawania i bardzo sobie cenię miejsce, gdzie idzie ono w parze z zauważaniem potrzeb i emocji. W miejscu, gdzie aż bije od miłości i uważności. Przekazywanie wiedzy innym oraz poszerzanie własnej z miejsca słuchania jest dla mnie kluczem.
W czasie wolnym maluję, komponuję, biegam oraz kontempluję zatrzymując się w miejscu.


Emilia – wychowawczyni klasy 5 i 6, uczy angielskiego w tych klasach
Absolwentka psychologii. Pasjonatka podróży i fotografii, szczególnie tej portretowej. Uwielbiam dostrzegać piękno w swoim otoczeniu i szukać nieoczywistych sposobów na jego uwiecznianie. Przez cały okres studiów prowadziłam korepetycje z języka angielskiego dla uczniów indywidualnych oraz małych grup. Praca z dziećmi zawsze sprawiała mi ogromną radość i chciałam związać z nią swoją przyszłość, w Turkusowej Szkole spełniam to marzenie. W kontakcie z uczniami zależy mi na relacjach opartych na zaufaniu i szczerości oraz pomaganiu im w budowaniu poczucia własnej skuteczności. Stale szukam nowych sposobów na to, aby nauka języka sprawiała uczniom radość.
Karolina – uczy hiszpańskiego, biologii i geografii oraz sztuki
Lektorka języka hiszpańskiego. Ukończyła filologię hiszpańską na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacją pedagogiczną. Miłośniczka literatury i kultury iberoamerykańskiej. Graficzka i ilustratorka. Pasjonatka sportów: capoeiry, wspinaczki, narciarstwa i windsurfingu. Od 7 lat prowadzi autorskie zajęcia dla dzieci inspirowane capoeirą i jogą. Łączy grę na instrumentach, śpiew i ruch poprzez gry i zabawy grupowe. Wierzy w to, że człowiek najskuteczniej uczy się angażując jak najwięcej zmysłów oraz całe ciało. W kontakcie z dziećmi najbardziej ceni sobie szczerość tworzenie relacji i grupowej wspólnoty. Stara się dostrzegać indywidualne potrzeby i dać dzieciom przestrzeń do samostanowienia.
Mama Julii i Wincentego. Kocha wypady w góry, spacery z psem po lesie i podróżowanie.


Dorota – uczy polskiego w kl. 7 i 8
Moją pasją jest edukacja. Lubię pracę z młodzieżą, lubię zarażać dzieci energią, której mi nie brakuje, oraz nauczać ich krytycznego myślenia, poprawnej polszczyzny, inspirować do aktywnego uczestnictwa w świecie kultury.
Uczę się każdego dnia od moich uczniów, obserwuję ich, razem poszukujemy odpowiedzi na ważne w naszym życiu pytania. Uważam, że rolą nauczyciela jest stworzyć przestrzeń i pomóc rozwijać wewnętrzną motywację ucznia, a najważniejsze dla procesu nauki są wiara we własne możliwości i ciekawość świata.
Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje, uczestniczę w szkoleniach, warsztatach, rozwijam swoje kompetencje nauczycielskie. Mam uprawnienia egzaminatora egzaminu ósmoklasisty Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.

Ania – uczy polskiego w klasach 4, 5 i 6
Lubię siebie. Inspirują mnie ludzie.
Mądrości nie łączę z wykształceniem.
Cenię spokój i nieustannie uczę się wprowadzać go w moje życie.
Staram się żyć prawdziwie i szczerze.
Zatrzymuję się i przewartościowuję otaczający mnie świat.
Od dziecka moją pasją był śpiew i muzyka, co z czasem wraz z rozwojem w tym kierunku w Szkole Muzycznej oraz z klasie śpiewu przerodziło się w zainteresowanie poezją śpiewaną i literaturą. Jestem szczęśliwym człowiekiem, żoną i mamą dwójki maluchów.
Kuba – uczy historii oraz matematyki w klasie 8
Nauczyciel z pasji i powołania. Od ponad 10 lat związany z edukacją. Swoją przygodę rozpoczynał w Ośrodku Rozwoju Edukacji, szkoląc m.in. nauczycieli i dyrektorów. Wspomagał również szkoły w ich rozwoju. Interesuje się świadomym rozwijaniem kompetencji, a także technologiami, które wspierają proces uczenia się. Zwolennik indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Ma wielki dar, jakim jest dopasowanie się do umiejętności każdego ucznia. Historię wykłada w sposób niekonwencjonalny i wielokrotnie „na wesoło”.
Prywatnie tata Marianki i Rozalki.

Dorota Zyskowska – uczy chemii i fizyki oraz matematyki w klasie 6

Od najmłodszych lat byłam bardzo aktywna, miałam mnóstwo zainteresowań, od wyczynów sportowych do śpiewania w zespole muzycznym i grania w teatrze szkolnym. Zawsze byłam ciekawa świata i praw nim rządzących, stąd może wynikła moja fascynacja fizyką, która trwa do dziś. Ale nie jest to moja jedyna pasja. Od kilku lat tańczę tango argentyńskie, które stało się moją wielką miłością i na które poświęcam każdą wolną chwilę. Dwa razy byłam już w stolicy tanga – Buenos Aires, aby tam szkolić się pod okiem największych maestros. Ale taniec to nie wszystko. Jestem również tango dj-ką, tzn. osobą, która układa muzykę na milongach – imprezach tangowych.
Z pasji do tanga zrodziły się moje kolejne projekty. Jestem pomysłodawcą i twórcą pierwszego w Polsce internetowego radia nadającego tango argentyńskie 24 godziny na dobę Moim najmłodszym dzieckiem jest tangowa marka modowa.
Poza tym uwielbiam podróże i kiedy tylko mogę jadę poznawać nowe miejsca na całym świecie.
Moją dewizą życiową jest cieszyć się każdym dniem i drobnymi przyjemnościami, które nas spotykają.
Krysia – prowadzi zajęcia muzyczne w kl. 1-2-3 i 4
muzyk, muzykolog, muzykoterapeutka, instruktorka rytmiki wg Jacquesa Dalcroze’a; współzałożycielka szkoly muzycznej dla dzieci niewidomych w Laskach i nauczycielka muzyki tamże, autorka książek i piosenek dla dzieci, redaktor po studiach podyplomowych na wydziale Polonistyki UW; praktykująca sztuki piękne po kursach Vedic Art.
Przez kilka lat prowadziłam warsztaty i szkolenia dla nauczycieli poszukujących kreatywnych rozwiązań i sposobów umożliwiających respektowanie indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Tańczę tango, praktykuję świadomą pracę z ciałem poprzez doświadczenia na parkietach 5Rytmowych i Movement Medicine, eksploruję body balet:).
Ścieżkę rozwoju wyznaczyły mi też pantomima (ach! kiedy to było!:), Technika Alexandra, Metoda Feldenkraisa, praca z energią, medytacje, terapia własna, uzdrawianie, podróże. Fascynują mnie możliwości jakie daje pełne szacunku i uważności towarzyszenie dzieciom w zdobywaniu wspierających zasobów, rozwijaniu potencjału i docieraniu do pełnego brzmienia muzyki Duszy.

