Kadra

Dominika Adamczyk – założycielka szkoły, dyrektor

Założycielka Szkoły, pomysłodawczyni projektu. Mama dwójki dzieci: Toli lat 10 oraz Antka lat 14. Z zawodu dietetyczka medycyny chińskiej. Studiowała socjologię oraz filologię klasyczną na Uniwersytecie Warszawskim. Wyznawczyni teorii zrównoważonego rozwoju, w każdym aspekcie życia. Propaguje innowacyjne rozwiązania w edukacji. Uważa, że najważniejsze co możemy budować w dzieciach, to poczucie własnej wartości i pomoc w odnalezieniu ich własnej drogi.

Wychowawczyni i nauczycielka polskiego, matematyki i historii w klasie IV.


Ewa Polak

Należy do osób, które wykonują zawód nauczyciela z pełną świadomością jego plusów i minusów. Z wykształcenia nauczycielka geografii, przyrody oraz edukacji wczesnoszkolnej. W nauczaniu stosuje metodę Marii Montessori.
Turkusowa Szkoła to trzecia placówka w jej karierze. Wcześniej uczyła w Szkoła Przymierza Rodzin im. ks.Jana Twardowskiego oraz Podstawowej Szkole Montessori Wawer. W swojej pracy stosuje i uczy komunikowania się w duchu NVC. Bycie nauczycielem to dla niej połączenie: pokory, empatii, szczerości i odpowiedzialności. Jej mottem są słowa Marii Montessori:,,Pozwól mi to zrobić samemu.” Jest mamą dwóch nastoletnich córek. Ma dwie wielkie pasje: wspinaczkę oraz bieganie.

Wychowawczyni klasy I-II-III – klasa montesoriańska


Monika Rokicka

Jest pedagogiem, instruktorem i reżyserem teatralnym z wieloletnim doświadczeniem. Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studium Teatru Dzieci i Młodzieży na PWST we Wrocławiu. Swoje kwalifikacje zdobywała pod okiem m.in. Beaty Pejcz, Jerzego Bielunasa i Leszka Mądzika. Jest opiekunem artystycznym młodzieżowej grupy teatralnej. Prowadzi warsztaty literackie oraz treningi kreatywności dla młodzieży i dorosłych. Interesuje się twórczą edukacją i nowatorskimi metodami pedagogicznymi. Wawer to niewątpliwie jej dzielnica. Lubi jej przestrzenie, ludzi, piękne wille i lasy, spokój oraz niosący się wśród nocy stukot pociągów.

Nauczycielka języka polskiego, historii i WOS-u w klasach VI i VII i VIII, wychowawczyni klasy VIII


Kuba Osiński

Nauczyciel z pasji i powołania. Od ponad 10 lat związany z edukacją. Swoją przygodę rozpoczynał w Ośrodku Rozwoju Edukacji, szkoląc m.in. nauczycieli i dyrektorów. Wspomagał również szkoły w ich rozwoju. Interesuje się świadomym rozwijaniem kompetencji, a także technologiami, które wspierają proces uczenia się. Zwolennik indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Ma wielki dar, jakim jest dopasowanie się do umiejętności każdego ucznia. Matematykę wykłada w sposób niekonwencjonalny i wielokrotnie „na wesoło”.
Prywatnie tata Marianki i Rozalki.

Nauczyciel matematyki w klasach VI, VII, VIII, wychowawca klasy VI


Monika Szymońska

Mama Alberta lat 9. Doświadczenie zdobywała pracując z dziećmi w różnym wieku, poczynając od dwulatków. Przez wiele lat uczyła również “Business English” pracowników korporacji. Prowadziła zajęcia indywidualne oraz grupowe. Obecnie jest lektorem, metodykiem i managerem w jednej z uznanych franczyzowych szkół języka angielskiego dla Dzieci. Ukończyła szereg szkoleń m.in. prowadzenia zajęć metodą sensoryczną, dyscypliny, używania nowinek technicznych w nauce języka, zarządzania czasem na lekcji. Jej umiejętności pozwalają w niezwykle ciekawy sposób prowadzić zajęcia. W każdym Dziecku widzi naturalny potencjał do nauki i stara się go wykorzystać. Praca z Dziećmi daje jej ogromną satysfakcję. Za punkt honoru stawia sobie, aby każdy uczeń umiał bez problemu komunikować się w języku angielskim.

Nauczycielka języka angielskiego w klasach VI,VII.


Artur Wnuk

Absolwent wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego i doktor nauk technicznych o specjalności optoelektronika Politechniki Warszawskiej. Po siedemnastu latach pracy naukowej postanowił zająć się czymś naprawdę ważnym w jego ścieżce zawodowej. Podjął się wyzwania jakim jest nauczanie Dzieci. Zaczął od działań popularnonaukowych, a niedługo potem związał się ze środowiskiem edukacji alternatywnej. W nauczaniu dostrzega olbrzymią rolę dobrej opowieści i osobistego doświadczenia. Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci z doświadczeniem w edukacji domowej.

Nauczyciel chemii i fizyki w klasie VII i VIII


Ula Izak

Magister sztuki. Współwłaścicielka Akademii Suzi. Skrzypaczka z 30 letnim doświadczeniem. Jej przygoda z nauką muzyki zaczęła się na studiach. Już wówczas buntowała się przeciw tradycyjnym metodom edukacji muzycznej: poprawianiu, krytykowaniu i porównywaniu. Na IV roku studiów trafiła na stypendium naukowe do Belgii i spotkała nauczycielkę życia – Elisę Kawaguti – Japonkę na stałe mieszkającą w Brukseli, która oprócz aktywnego życia koncertowego uczy także studentów. Podczas pobytu w Belgii zrozumiała, że nie ma zadań trudnych. Trzeba tylko znaleźć na nie sposób. To kwintesencja nauki muzyki metodą Suzuki. Od tego czasu jej życiowym mottem są słowa: “Nie ma rzeczy niewykonalnych. Na wszystko jest sposób i właściwy czas.” Bo to, czy pokonamy trudność w dwa dni, czy dwa lata nie ma żadnego znaczenia. Liczy się ostateczny sukces. Tego stara się uczyć Dzieci.

Nauczycielka muzyki w klasach 0, I-II-III i IV


Karolina Kudłacik

Magister sztuki. Ukończyła zarówno wystawiennictwo jak i projektowanie mody oraz tkaniny artystycznej. Na co dzień zajmuje się projektowaniem wnętrz i ogrodów, co zaowocowało ukończeniem kolejnych studiów. Namiętna zbieraczka, miłośniczka rzeczy używanych pod każdą postacią, wróg naczelny marnotrawstwa. Cierpi przy zamkniętych śmietnikach wypełnionych skarbami, nie przejdzie obojętnie koło lumpeksu, od znajomych wyszarpie każdą zbędną rzecz. Uważa że nie ma takiego przedmiotu, którego nie dałoby się twórczo wykorzystać czy przetworzyć. Od czasu kiedy ma córeczkę odkryła jaką przyjemnością jest dzielenie się skarbami i radosna improwizacja z użyciem tasiemek, pomponików i kleju na gorąco. W 2004 otworzyła pracownię plastyczną Jajko, aby dzielić się tą pasją także z innymi dziećmi.

Prowadzi zajęcia artystyczne dla klas 0, I-II-III i IV


Karolina Matela

Lektorka języka hiszpańskiego. Ukończyła filologię hiszpańską na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacją pedagogiczną. Miłośniczka literatury i kultury iberoamerykańskiej. Graficzka i ilustratorka. Pasjonatka sportów: capoeiry, wspinaczki, narciarstwa i windsurfingu. Od 7 lat prowadzi autorskie zajęcia dla dzieci inspirowane capoeirą i jogą. Łączy grę na instrumentach, śpiew i ruch poprzez gry i zabawy grupowe. Wierzy w to, że człowiek najskuteczniej uczy się angażując jak najwięcej zmysłów oraz całe ciało. W kontakcie z dziećmi najbardziej ceni sobie szczerość tworzenie relacji i grupowej wspólnoty. Stara się dostrzegać indywidualne potrzeby i dać dzieciom przestrzeń do samostanowienia.
Mama 8-letniej Julii i 2-letniego Wincentego. Kocha wypady w góry, spacery z psem po lesie i podróżowanie.

Lektorka języka hiszpańskiego w klasach IV, VI i VII i VIII


Lena Cegłowska-Lewińska

Absolwentka germanistyki Uniwersytetu Łódzkiego, dramaturgii otwartej w Collegium Civitas PAN i historii sztuki w perspektywie społecznej i politycznej. Stypendystka Goethe Institut. Projektantka ceramiki użytkowej. Edukacja to dla niej forma nawiązywania relacji i poszukiwania wzajemnych inspiracji. Interesuję się sztuką współczesną, designem i architekturą. Realizuje projekty artystyczno- kulturalne w Berlinie i w wielu miastach Polski. Współtworzy program Wychowania poprzez sztukę, prezentowany na konferencjach z cyklu „Sztuka Edukacji”, zainicjowanych przez Narodową Galerię Sztuki Zachęta. Działa z młodzieżą na plenerach twórczych oraz w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Autorka scenariuszy do wystawy Patrioci Codzienności w Muzeum Etnograficznym w Warszawie oraz wykładów i warsztatów ze sztuki współczesnej i architektury w Galerii Sztuki Arsenał w Białymstoku.

Prowadzi zajęcia ze sztuki współczesnej w klasach VI, VII i VIII.