Kadra


Dominika Adamczyk – założycielka szkoły, dyrektor, wychowawczyni kl. V i VII, uczy historii w kl. V

Razem z Anią Szymaszkiewicz-Kołodziej od ponad 3 lat prowadzę Turkusową Szkołę. To 3 etap mojego życia zawodowego. Wcześniej pracowałam jako redaktor mody i stylistka w magazynach kobiecych i reklamie, potem przez 10 lat edukowałam ludzi jako dietetyk medycyny chińskiej – www.taozdrowia.pl, teraz głównie zajmuję się szkołą. Tworzymy z Anią miejsce, w którym nie tylko chodzi o naukę. Jest to miejsce dorastania, kształtowania i rozwoju osobistego i duchowego młodych ludzi. Mam dwójkę cudownych dzieci: Antka, który właśnie poszedł do liceum i Tolę – lat 11.

Ania Szymaszkiewicz–Kołodziej – założycielka szkoły, dyrektor , wychowawczyni klasy VIII

Po wielu latach zmagań z edukacją systemową zrealizowałam swoje marzenie –  stworzenie miejsca dla Dzieci, gdzie każdy będzie mógł szczerze wyrażać swoje potrzeby oraz czuć się uwzględnionym.  W wieku 43 lat po raz kolejny odważyłam się na wielki krok.  „Siłą napędową” była Dominika, która zaprosiła mnie do projektu „Szkoła”. To było duże wyzwanie ale udało się 😊.  Moja praca to moja pasja. W Szkole prowadzę z Dziećmi kręgi. Skończyłam kurs mediatora w Polskim Centrum Mediacji. Interesuje mnie szeroko pojęta komunikacja oraz metoda Porozumienia bez przemocy (NVC).
Pracuję z Dziećmi z wyboru. Inspirują mnie te najbardziej niepokorne, są moim nauczycielem.  Często opowiadam Dzieciom o mojej podróży rowerem do Egiptu 😊 Jestem mamą Szymona lat 15 i Leny 7 lat. Uwielbiam przemierzanie świata kamperem, las i dobrą muzykę jazzową. 

Wiola Korzeniowska – wychowawczyni klasy 1-2-3, uczy języka angielskiego w kl. 1-2-3

Nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z edukacją włączającą, pedagog specjalny, terapeuta ręki, trener TUS i Treningu Kontroli Złości. Jest ogromną fanką założeń pedagogiki Janusza Korczaka, Jaspera Juula, Porozumienia bez Przemocy i indywidualnego podejścia do ucznia. W zawodzie nauczyciela pracuje od 2012 r. Ukończyła wiele szkoleń z zakresu pedagogiki ogólnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Jest nauczycielką z ogromną pasją i powołaniem, która uważa, że najważniejszym elementem pracy we wczesnej edukacji, jest wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka. Uczeń jest jej partnerem – bez względu na to ile ma lat. Razem odkrywają świat, razem się bawią i razem rozwiązują problemy. W życiu prywatnym jest żoną, Ma psa Nestora. W czasie wolnym chodzi po górach i lesie oraz zgłębia tajniki fotografii. Spełnia się również jako wykładowca, pracując w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie. 

Ewa Polak – wychowawczyni klasy 1-2-3 i IV, uczy przyrody i historii w kl. IV

Ukończyła studia pedagogiczne. Interesuje się zwierzętami, w szczególności psiakami. Szkoli swoje psy do pracy z dziećmi, czyli do dogoterapii. Lubi aktywnie spędzać czas (najlepiej na świeżym powietrzu): biegając, spacerując, pływając, jeżdżąc na rowerze. Jeździ konno od 12 lat. Jest uśmiechniętą i energiczną osobą, która lubi przebywać, poznawać i rozmawiać z innymi ludźmi, a w szczególności z dziećmi

Monika Rokicka – uczy polskiego w kl. V, VII i VIII oraz historii w kl. VII i VIII oraz WOS-u w kl. VIII

Jestem polonistką, instruktorem i reżyserem teatralnym, trenerką. Ukończyłam Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Zarządzania Oświatą oraz Podyplomowe Studium Teatru Dzieci i Młodzieży na PWST we Wrocławiu. Od dwóch lat czynnie działam w ruchu #WiosnaEdukacji i jestem jego ambasadorką. Jako prelegentka biorę udział w konferencjach edukacyjnych, szkol rady pedagogiczne oraz uczestniczę w różnego rodzaju ogólnopolskich projektach na rzecz zmian w oświacie. Jestem zbieraczką kropek. Interesuje mnie zwinne podejście do edukacji i zarządzania zmianą. Edukacja to dla mnie nieskończony wszechświat punków, które można połączyć w wyjątkową sieć wiedzy. Nie uznaję granic – wolność i kreatywność w tworzeniu nowych powiązań są dla mnie kwintesencją uczenia się. Dlatego też nie interesują mnie nurty pedagogiczne, teorie, metodyki ani systemy edukacji. Biorę te kropki, które służą codziennej praktyce, ufam swojej pedagogicznej intuicji i nie boję się iść pod prąd. Nie uczę ludzi. Pokazuję uczniom, że nauka to indywidualny, intymny proces, za który odpowiedzialni są sami przed sobą. To od nich zależy, czy wyruszą w podróż, zdobędą doświadczenia i osiągną cel. Nauczyciel jest po to, by wskazać kierunek, dać mapę i wskazówki. Rodzic powinien być dobrym kompanem podróży, który w trudnych chwilach poklepie po ramieniu i pokrzepi dobrym słowem, jednak nie będzie dźwigał drugiego plecaka. „Jestem początkiem, ale nie mam końca” – interesują mnie świat i ludzie. Tylko tyle i aż tyle.

Kuba Osiński – uczy matematyki w kl. V, VII, VIII

Nauczyciel z pasji i powołania. Od ponad 10 lat związany z edukacją. Swoją przygodę rozpoczynał w Ośrodku Rozwoju Edukacji, szkoląc m.in. nauczycieli i dyrektorów. Wspomagał również szkoły w ich rozwoju. Interesuje się świadomym rozwijaniem kompetencji, a także technologiami, które wspierają proces uczenia się. Zwolennik indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Ma wielki dar, jakim jest dopasowanie się do umiejętności każdego ucznia. Matematykę wykłada w sposób niekonwencjonalny i wielokrotnie „na wesoło”.
Prywatnie tata Marianki i Rozalki.


Karolina Matela – uczy hiszpańskiego w kl. IV, V, VII i VIII, biologii i geografii w kl. V oraz sztuki w kl. VII i VIII

Lektorka języka hiszpańskiego. Ukończyła filologię hiszpańską na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacją pedagogiczną. Miłośniczka literatury i kultury iberoamerykańskiej. Graficzka i ilustratorka. Pasjonatka sportów: capoeiry, wspinaczki, narciarstwa i windsurfingu. Od 7 lat prowadzi autorskie zajęcia dla dzieci inspirowane capoeirą i jogą. Łączy grę na instrumentach, śpiew i ruch poprzez gry i zabawy grupowe. Wierzy w to, że człowiek najskuteczniej uczy się angażując jak najwięcej zmysłów oraz całe ciało. W kontakcie z dziećmi najbardziej ceni sobie szczerość tworzenie relacji i grupowej wspólnoty. Stara się dostrzegać indywidualne potrzeby i dać dzieciom przestrzeń do samostanowienia.
Mama Julii i Wincentego. Kocha wypady w góry, spacery z psem po lesie i podróżowanie.

Monika Szymońska – uczy angielskiego w kl. IV, V, VII i VIII

Mama Alberta lat 10. Doświadczenie zdobywała pracując z dziećmi w różnym wieku, poczynając od dwulatków. Przez wiele lat uczyła również “Business English” pracowników korporacji. Prowadziła zajęcia indywidualne oraz grupowe. Obecnie jest lektorem, metodykiem i managerem w jednej z uznanych franczyzowych szkół języka angielskiego dla Dzieci. Ukończyła szereg szkoleń m.in. prowadzenia zajęć metodą sensoryczną, dyscypliny, używania nowinek technicznych w nauce języka, zarządzania czasem na lekcji. Jej umiejętności pozwalają w niezwykle ciekawy sposób prowadzić zajęcia. W każdym Dziecku widzi naturalny potencjał do nauki i stara się go wykorzystać. Praca z Dziećmi daje jej ogromną satysfakcję. Za punkt honoru stawia sobie, aby każdy uczeń umiał bez problemu komunikować się w języku angielskim.

Olga Bochniarz – uczy matematyki w kl. IV

Ukończyła studia pedagogiczne. Interesuje się zwierzętami, w szczególności psiakami. Szkoli swoje psy do pracy z dziećmi, czyli do dogoterapii. Lubi aktywnie spędzać czas (najlepiej na świeżym powietrzu): biegając, spacerując, pływając, jeżdżąc na rowerze. Jeździ konno od 12 lat. Jest uśmiechniętą i energiczną osobą, która lubi przebywać, poznawać i rozmawiać z innymi ludźmi, a w szczególności z dziećmi


Michał Sender – uczy geografii i biologii w kl. VII i VIII

Absolwent wydziału chemii Uniwersytetu Warszawskiego i doktor nauk technicznych o specjalności optoelektronika Politechniki Warszawskiej. Po siedemnastu latach pracy naukowej postanowił zająć się czymś naprawdę ważnym w jego ścieżce zawodowej. Podjął się wyzwania jakim jest nauczanie dzieci. Zaczął od działań popularnonaukowych, a niedługo potem związał się ze środowiskiem edukacji alternatywnej. W nauczaniu dostrzega olbrzymią rolę dobrej opowieści i osobistego doświadczenia. Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci z doświadczeniem w edukacji domowej.


Ula Izak – uczy muzyki w kl. 1-2-3, 4 i V, oraz hiszpańskiego w kl. 1-2-3

Magister sztuki. Współwłaścicielka Akademii Suzi. Skrzypaczka z 30 letnim doświadczeniem. Jej przygoda z nauką muzyki zaczęła się na studiach. Już wówczas buntowała się przeciw tradycyjnym metodom edukacji muzycznej: poprawianiu, krytykowaniu i porównywaniu. Na IV roku studiów trafiła na stypendium naukowe do Belgii i spotkała nauczycielkę życia – Elisę Kawaguti – Japonkę na stałe mieszkającą w Brukseli, która oprócz aktywnego życia koncertowego uczy także studentów. Podczas pobytu w Belgii zrozumiała, że nie ma zadań trudnych. Trzeba tylko znaleźć na nie sposób. To kwintesencja nauki muzyki metodą Suzuki. Od tego czasu jej życiowym mottem są słowa: “Nie ma rzeczy niewykonalnych. Na wszystko jest sposób i właściwy czas.” Bo to, czy pokonamy trudność w dwa dni, czy dwa lata nie ma żadnego znaczenia. Liczy się ostateczny sukces. Tego stara się uczyć dzieci.


Karolina Kudłacik – prowadzi zajęcia artystyczne dla klas I-II-III, IV i V

Magister sztuki. Ukończyła zarówno wystawiennictwo jak i projektowanie mody oraz tkaniny artystycznej. Na co dzień zajmuje się projektowaniem wnętrz i ogrodów, co zaowocowało ukończeniem kolejnych studiów. Namiętna zbieraczka, miłośniczka rzeczy używanych pod każdą postacią, wróg naczelny marnotrawstwa. Cierpi przy zamkniętych śmietnikach wypełnionych skarbami, nie przejdzie obojętnie koło lumpeksu, od znajomych wyszarpie każdą zbędną rzecz. Uważa że nie ma takiego przedmiotu, którego nie dałoby się twórczo wykorzystać czy przetworzyć. Od czasu kiedy ma córeczkę odkryła jaką przyjemnością jest dzielenie się skarbami i radosna improwizacja z użyciem tasiemek, pomponików i kleju na gorąco. W 2004 otworzyła pracownię plastyczną Jajko, aby dzielić się tą pasją także z innymi dziećmi.