Dominika – założycielka i pomysłodawczyni szkoły, dyrektor
Od 8 lat prowadzę Turkusową Szkołę. To 3 etap mojego życia zawodowego. Wcześniej pracowałam jako redaktor mody i stylistka w magazynach kobiecych i reklamie, potem przez 10 lat edukowałam ludzi jako dietetyk medycyny chińskiej – www.taozdrowia.pl, teraz głównie zajmuję się szkołą. Tworzymy miejsce, w którym nie tylko chodzi o naukę. Jest to miejsce dorastania, kształtowania i rozwoju osobistego i duchowego młodych ludzi. Mam dwójkę cudownych dzieci: Antka 19 lat i Tolę – lat 15. Od lat interesuję się rozwojem duchowym, w szczególności poziomami świadomości Hawkinsa. Jestem absolwentką Szkoły Swiadomości Eli Starko oraz Szkoły Uzdrowień Karmicznych Bogusi Sowińskiej.
Monika – wicedyrektor, uczy angielskiego, wychowawczyni klasy 7
Prywatnie mama Alberta lat 14, pasjonatka gier planszowych i ogrodnictwa. Uczy też języka angielskiego. Doświadczenie zdobywała pracując z dziećmi i dorosłymi w różnym wieku. Była lektorem, metodykiem i właścicielem w jednej z uznanych franczyzowych szkół języka angielskiego dla Dzieci. Ukończyła szereg szkoleń m.in. NVC, prowadzenia zajęć metodą sensoryczną, używania nowinek technicznych w nauce języka, zarządzania czasem na lekcji. Dzieci widzi sercem, pomagając im w odnajdywaniu siebie i swojej drogi.
Ewa – wychowawczyni klasy montessori 1-2-3 oraz 4 uczy biologii i geografii w kl. 4,5 i 6
Dominik – asystent/wychowawca kl. montessori 1-2-3, uczy mate,atyki w kl. 4
Emilia – wychowawczyni klasy 5 i 6, uczy angielskiego w tych klasach
Absolwentka psychologii. Pasjonatka podróży i fotografii, szczególnie tej portretowej. Uwielbiam dostrzegać piękno w swoim otoczeniu i szukać nieoczywistych sposobów na jego uwiecznianie. Przez cały okres studiów prowadziłam korepetycje z języka angielskiego dla uczniów indywidualnych oraz małych grup. Praca z dziećmi zawsze sprawiała mi ogromną radość i chciałam związać z nią swoją przyszłość, w Turkusowej Szkole spełniam to marzenie. W kontakcie z uczniami zależy mi na relacjach opartych na zaufaniu i szczerości oraz pomaganiu im w budowaniu poczucia własnej skuteczności. Stale szukam nowych sposobów na to, aby nauka języka sprawiała uczniom radość.
Olga – wychowawczyni klasy 8, uczy matematyki w kl. 5, 7 i 8 oraz prowadzi zajęcia artystyczne i ruchowe w klasie 1-2-3
Karolina – uczy hiszpańskiego, biologii i geografii oraz sztuki
Lektorka języka hiszpańskiego. Ukończyła filologię hiszpańską na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalizacją pedagogiczną. Miłośniczka literatury i kultury iberoamerykańskiej. Graficzka i ilustratorka. Pasjonatka sportów: capoeiry, wspinaczki, narciarstwa i windsurfingu. Od 7 lat prowadzi autorskie zajęcia dla dzieci inspirowane capoeirą i jogą. Łączy grę na instrumentach, śpiew i ruch poprzez gry i zabawy grupowe. Wierzy w to, że człowiek najskuteczniej uczy się angażując jak najwięcej zmysłów oraz całe ciało. W kontakcie z dziećmi najbardziej ceni sobie szczerość tworzenie relacji i grupowej wspólnoty. Stara się dostrzegać indywidualne potrzeby i dać dzieciom przestrzeń do samostanowienia.
Mama Julii i Wincentego. Kocha wypady w góry, spacery z psem po lesie i podróżowanie.
Dorota – uczy polskiego w kl. 7 i 8
Moją pasją jest edukacja. Lubię pracę z młodzieżą, lubię zarażać dzieci energią, której mi nie brakuje, oraz nauczać ich krytycznego myślenia, poprawnej polszczyzny, inspirować do aktywnego uczestnictwa w świecie kultury.
Uczę się każdego dnia od moich uczniów, obserwuję ich, razem poszukujemy odpowiedzi na ważne w naszym życiu pytania. Uważam, że rolą nauczyciela jest stworzyć przestrzeń i pomóc rozwijać wewnętrzną motywację ucznia, a najważniejsze dla procesu nauki są wiara we własne możliwości i ciekawość świata.
Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje, uczestniczę w szkoleniach, warsztatach, rozwijam swoje kompetencje nauczycielskie. Mam uprawnienia egzaminatora egzaminu ósmoklasisty Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Ania – uczy polskiego w klasach 4, 5 i 6
Lubię siebie. Inspirują mnie ludzie.
Mądrości nie łączę z wykształceniem.
Cenię spokój i nieustannie uczę się wprowadzać go w moje życie.
Staram się żyć prawdziwie i szczerze.
Zatrzymuję się i przewartościowuję otaczający mnie świat.
Od dziecka moją pasją był śpiew i muzyka, co z czasem wraz z rozwojem w tym kierunku w Szkole Muzycznej oraz z klasie śpiewu przerodziło się w zainteresowanie poezją śpiewaną i literaturą. Jestem szczęśliwym człowiekiem, żoną i mamą dwójki maluchów.
Kuba – uczy historii
Nauczyciel z pasji i powołania. Od ponad 10 lat związany z edukacją. Swoją przygodę rozpoczynał w Ośrodku Rozwoju Edukacji, szkoląc m.in. nauczycieli i dyrektorów. Wspomagał również szkoły w ich rozwoju. Interesuje się świadomym rozwijaniem kompetencji, a także technologiami, które wspierają proces uczenia się. Zwolennik indywidualnego podejścia do każdego ucznia. Ma wielki dar, jakim jest dopasowanie się do umiejętności każdego ucznia. Historię wykłada w sposób niekonwencjonalny i wielokrotnie „na wesoło”.
Prywatnie tata Marianki i Rozalki.
Krysia – prowadzi zajęcia muzyczne w kl. 1-2-3 i 4
muzyk, muzykolog, muzykoterapeutka, instruktorka rytmiki wg Jacquesa Dalcroze’a; współzałożycielka szkoly muzycznej dla dzieci niewidomych w Laskach i nauczycielka muzyki tamże, autorka książek i piosenek dla dzieci, redaktor po studiach podyplomowych na wydziale Polonistyki UW; praktykująca sztuki piękne po kursach Vedic Art.
Przez kilka lat prowadziłam warsztaty i szkolenia dla nauczycieli poszukujących kreatywnych rozwiązań i sposobów umożliwiających respektowanie indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Tańczę tango, praktykuję świadomą pracę z ciałem poprzez doświadczenia na parkietach 5Rytmowych i Movement Medicine, eksploruję body balet:).
Ścieżkę rozwoju wyznaczyły mi też pantomima (ach! kiedy to było!:), Technika Alexandra, Metoda Feldenkraisa, praca z energią, medytacje, terapia własna, uzdrawianie, podróże. Fascynują mnie możliwości jakie daje pełne szacunku i uważności towarzyszenie dzieciom w zdobywaniu wspierających zasobów, rozwijaniu potencjału i docieraniu do pełnego brzmienia muzyki Duszy.